پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و حضرتی
آنلاین درخدمیتم پشتیبانی تلگرامی

پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و حضرتی

نمره گذاری:

پرسشنامه حاضر بر اساس مدل رهبری خدمتگزار پترسون توسط قلی پور و حضرتی در سال ۱۳۸۸ در ایران تهیه و تنظیم شده است. این پرسشنامه دارای ۲۸ سوال می باشد که چهار زیرمقیاس خدمت رسانی، تواضع و فروتنی، قابلیت اعتماد و مهرورزی را می سنجد. سوالات ۱ تا ۶ مربوط به زیرمقیاس خدمت رسانی، سوالات ۷ تا ۱۳ مربوط به زیرمقیاس تواضع و فروتنی، سوالات ۱۴ تا ۲۳ مربوط به زیرمقیاس قابلیت اعتماد و سوالات ۲۴ تا ۲۸ مربوط به زیرمقیاس مهرورزی می باشد.
سوالات این پرسشنامه بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت از ۱ به معنای بسیار مخالفم تا ۵ به معنای بسیار موافقم تنظیم شده است.

روایی و پایایی:

به گزارش قلی پور و حضرتی (۱۳۸۸)، برای تعیین پایایی پرسشنامه، تعداد ۳۰ پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار ۹۰/ بدست آمده است، همچنین جهت آزمون روایی سؤالات هم از اعتبار محتوا و هم از اعتبار عاملی استفاده شده است.

ردیف سوالات کاملا مخالفم مخالفم نظری ندارم موافقم کاملا موافقم
۱ مدیر من معتقد است خدمت به کارکنان از وظایف اصلی و مهم مدیرسازمان می باشد
۲ مدیر من برای دیگران الگویی میباشد که از این طریق بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.
۳ مدیر من در خدمت به دیگران به دنبال پاداش و قدردانی از طرف آنها نمی باشد.
۴ مدیر من بیشتر مایل است که خدمت کند تا اینکه دیگران به او خدمت کند.
۵ مدیر من علاقمندی خودش را به من، بوسیله تشویق کردن نشان میدهد.
۶ مدیر من از طریق الگو بودن درخدمت رسانی، دیگران را نیز به این کار تشویق می کند.
۷ مدیر من با مخالفان خود نیز با مهربانی برخورد می کند.
۸ مدیر من برای تمام کارکنانش احترام قائل است.
۹ مدیر من مایل است که قدرت و اقتدار خودش را با دیگران به اشتراک بگذارد.
۱۰ مدیر من به افراد سازمان کمک می کند، حتی اگرمنافع خود رافدای منافع آن ها کند.
۱۱ مدیر من به دیگران کمک می کند، حتی اگر برای او نفعی نداشته باشد.
۱۲ مدیر من به تعریف و تمجید ازخودش علاقه مند نیست.
۱۳ مدیر من رفتارهایش از سر تواضع و فروتنی می باشد.
۱۴ مدیر به من اجازه میدهد تصمیماتی را بگیرم که باعث افزایش مسئولیتهای من می گردد
۱۵ مدیر به افراداجازه میدهدکه ایده جدید خود را پیاده کنندحتی اگر نتایج خوبی نداشته باشد.
۱۶ مدیر من نشان داده که خواستار گنجاندن چشم انداز کارکنان در چشم انداز سازمان میباشد.
۱۷ مدیرمن با کمک کارکنانش، چشم اندازی دقیق برای سازمان خود تهیه کرده است.
۱۸ مدیر من بوسیله الگو و نمونه بودن در کارها، کارکنانش را هدایت و راهنمایی میکند.
۱۹ مدیر، من را به عنوان یک عامل اثرگذار درآینده سازمان می بیند.
۲۰ مدیر به من در راز نگهداری، اعتماد و اطمینان دارد.
۲۱ مدیر من با اعتمادی که به من دارد باعث افزایش تعهد من به سازمان می شود.
۲۲ مدیر من به همه کارکنانش احترام می گذارد
۲۳ مدیر اعتماد و اطمینانش را به من بوسیله دریافت نظرات من نشان می دهد
۲۴ مدیر من محبت و دلسوزی خودش را به من در رفتارهایش نشان میدهد.
۲۵ مدیر توجه خودش را به من نشان میدهد.
۲۶ مدیر من درآشفتگی و ناراحتی ها با خونسردی و تدبیر عمل میکند.
۲۷ مدیر من از حقوق کارکنانش در سازمان پشتیبانی و دفاع می کند.
۲۸ مدیر من شخصی مهربان و رئوف می باشد

منابع

قلی پور، آرین؛ حضرتی، محمود. (۱۳۸۸). تبیین ابزار سنجش رهبری خدمتگزار در سازمانهای دولتی ایران. فصلنامه پژوهشهای مدیریت. ۲(۳)، ۲۷-۵٫

 
به جهت قدردانی از زحمات نویسنده این بخش، لطفا روی آیکن گوگل پلاس سایت یکبار کلیک کنید یا این صفحه را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

اقدام خیرخواهانه در جهت حمایت از پژوهشگران و دانشجویان عزیز با به اشتراک گذاری رایگان پرسشنامه | سرور و پشتیبانی رایگان از ما؛ به اشتراک گذاری پرسشنامه رایگان از شما. کپی برداری از مطالب این سایت صرفا با ذکر لینک سایت مجاز می باشد. لطفا در انتهای مطالب لینک منبع را ذکر کنید.

اشتراک پرسشنامه های رایگان

سلام دوست خوبم امیدوارم مطلب ما مفید بوده باشه... پرسشنامه فوق به درخواست یکی از کاربران خوب سایت پست شده است. شما هم اگر پرسشنامه ای دارید که حس می کنید دوستانتان می توانند ازش استفاده کنند محبت کنید از مسیر زیر آپلود فرمایید تا به صورت رایگان در اختیار همه قرار بگیرد. شما هم به ما بپیوندید. از آنجایی که بسیاری از سایت ها به صورت غیر علمی اقدام به فروش پرسشنامه های می کنند که هیچ مالکیتی نسبت بدان ندارند و بسیاری از پژوهشگران را در جهت یافتن پرسشنامه دچار زحمت می سارند ما تصمیم گرفتیم تا با همکاری شما عزیزان، پرسشنامه های مختلف را به صورت رایگان در اختیار پژوهشگران و دانشجویان عزیز قرار دهیم.

حداکثر سایز 10 MB

اخلاق حرفه ای

اگر پرسشنامه ای دارای حق تالیف است و فکر می کنید به ناحق در این سایت به اشتراک عمومی گذاشته شده است لطفا مستندات لازم را جهت حذف آن از طریق لینک فوق به ما ارسال فرمایید تا در اسرع وقت اقدام شود. همچنین از کاربران محترم سایت تقاضا می شود به جهت رعایت اخلاق پژوهش حتما ارجاعات صحیح نسبت به سازندگان پرسشنامه داشته باشند. و من الله توفیق و علیه التکلان

جهت سفارش مقاله، پایان نامه یا تحلیل آماری روی ثبت سفارش آنلاین کلیک کنید.

ثبت-سفارش

**************

سریع ترین راه ارتباطی با ما = تکمیل فرم ثبت سفارش یا پیگیری

**************

در کمتر از یک روز کاری نتیجه بررسی را از ایران مشاور دریافت کنید.
لطفا صبر کنید

پاسخی بگذارید