پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و حضرتی

پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و حضرتی

پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و حضرتی

نمره گذاری:

پرسشنامه حاضر بر اساس مدل رهبری خدمتگزار پترسون توسط قلی پور و حضرتی در سال ۱۳۸۸ در ایران تهیه و تنظیم شده است. این پرسشنامه دارای ۲۸ سوال می باشد که چهار زیرمقیاس خدمت رسانی، تواضع و فروتنی، قابلیت اعتماد و مهرورزی را می سنجد. سوالات ۱ تا ۶ مربوط به زیرمقیاس خدمت رسانی، سوالات ۷ تا ۱۳ مربوط به زیرمقیاس تواضع و فروتنی، سوالات ۱۴ تا ۲۳ مربوط به زیرمقیاس قابلیت اعتماد و سوالات ۲۴ تا ۲۸ مربوط به زیرمقیاس مهرورزی می باشد.
سوالات این پرسشنامه بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت از ۱ به معنای بسیار مخالفم تا ۵ به معنای بسیار موافقم تنظیم شده است.

روایی و پایایی:

به گزارش قلی پور و حضرتی (۱۳۸۸)، برای تعیین پایایی پرسشنامه، تعداد ۳۰ پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار ۹۰/ بدست آمده است، همچنین جهت آزمون روایی سؤالات هم از اعتبار محتوا و هم از اعتبار عاملی استفاده شده است.

ردیفسوالاتکاملا مخالفممخالفمنظری ندارمموافقمکاملا موافقم
۱مدیر من معتقد است خدمت به کارکنان از وظایف اصلی و مهم مدیرسازمان می باشد
۲مدیر من برای دیگران الگویی میباشد که از این طریق بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.
۳مدیر من در خدمت به دیگران به دنبال پاداش و قدردانی از طرف آنها نمی باشد.
۴مدیر من بیشتر مایل است که خدمت کند تا اینکه دیگران به او خدمت کند.
۵مدیر من علاقمندی خودش را به من، بوسیله تشویق کردن نشان میدهد.
۶مدیر من از طریق الگو بودن درخدمت رسانی، دیگران را نیز به این کار تشویق می کند.
۷مدیر من با مخالفان خود نیز با مهربانی برخورد می کند.
۸مدیر من برای تمام کارکنانش احترام قائل است.
۹مدیر من مایل است که قدرت و اقتدار خودش را با دیگران به اشتراک بگذارد.
۱۰مدیر من به افراد سازمان کمک می کند، حتی اگرمنافع خود رافدای منافع آن ها کند.
۱۱مدیر من به دیگران کمک می کند، حتی اگر برای او نفعی نداشته باشد.
۱۲مدیر من به تعریف و تمجید ازخودش علاقه مند نیست.
۱۳مدیر من رفتارهایش از سر تواضع و فروتنی می باشد.
۱۴مدیر به من اجازه میدهد تصمیماتی را بگیرم که باعث افزایش مسئولیتهای من می گردد
۱۵مدیر به افراداجازه میدهدکه ایده جدید خود را پیاده کنندحتی اگر نتایج خوبی نداشته باشد.
۱۶مدیر من نشان داده که خواستار گنجاندن چشم انداز کارکنان در چشم انداز سازمان میباشد.
۱۷مدیرمن با کمک کارکنانش، چشم اندازی دقیق برای سازمان خود تهیه کرده است.
۱۸مدیر من بوسیله الگو و نمونه بودن در کارها، کارکنانش را هدایت و راهنمایی میکند.
۱۹مدیر، من را به عنوان یک عامل اثرگذار درآینده سازمان می بیند.
۲۰مدیر به من در راز نگهداری، اعتماد و اطمینان دارد.
۲۱مدیر من با اعتمادی که به من دارد باعث افزایش تعهد من به سازمان می شود.
۲۲مدیر من به همه کارکنانش احترام می گذارد
۲۳مدیر اعتماد و اطمینانش را به من بوسیله دریافت نظرات من نشان می دهد
۲۴مدیر من محبت و دلسوزی خودش را به من در رفتارهایش نشان میدهد.
۲۵مدیر توجه خودش را به من نشان میدهد.
۲۶مدیر من درآشفتگی و ناراحتی ها با خونسردی و تدبیر عمل میکند.
۲۷مدیر من از حقوق کارکنانش در سازمان پشتیبانی و دفاع می کند.
۲۸مدیر من شخصی مهربان و رئوف می باشد

منابع

قلی پور، آرین؛ حضرتی، محمود. (۱۳۸۸). تبیین ابزار سنجش رهبری خدمتگزار در سازمانهای دولتی ایران. فصلنامه پژوهشهای مدیریت. ۲(۳)، ۲۷-۵٫

 
به جهت قدردانی از زحمات نویسنده این بخش، لطفا روی آیکن گوگل پلاس سایت یکبار کلیک کنید یا این صفحه را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

اقدام خیرخواهانه در جهت حمایت از پژوهشگران و دانشجویان عزیز با به اشتراک گذاری رایگان پرسشنامه | سرور و پشتیبانی رایگان از ما؛ به اشتراک گذاری پرسشنامه رایگان از شما. کپی برداری از مطالب این سایت صرفا با ذکر لینک سایت مجاز می باشد. لطفا در انتهای مطالب لینک منبع را ذکر کنید.

اشتراک پرسشنامه های رایگان

سلام دوست خوبم امیدوارم مطلب ما مفید بوده باشه... پرسشنامه فوق به درخواست یکی از کاربران خوب سایت پست شده است. شما هم اگر پرسشنامه ای دارید که حس می کنید دوستانتان می توانند ازش استفاده کنند محبت کنید از مسیر زیر آپلود فرمایید تا به صورت رایگان در اختیار همه قرار بگیرد. شما هم به ما بپیوندید. از آنجایی که بسیاری از سایت ها به صورت غیر علمی اقدام به فروش پرسشنامه های می کنند که هیچ مالکیتی نسبت بدان ندارند و بسیاری از پژوهشگران را در جهت یافتن پرسشنامه دچار زحمت می سارند ما تصمیم گرفتیم تا با همکاری شما عزیزان، پرسشنامه های مختلف را به صورت رایگان در اختیار پژوهشگران و دانشجویان عزیز قرار دهیم.

حداکثر سایز 10 MB

CAPTCHA
اخلاق حرفه ای

اگر پرسشنامه ای دارای حق تالیف است و فکر می کنید به ناحق در این سایت به اشتراک عمومی گذاشته شده است لطفا مستندات لازم را جهت حذف آن از طریق لینک فوق به ما ارسال فرمایید تا در اسرع وقت اقدام شود. همچنین از کاربران محترم سایت تقاضا می شود به جهت رعایت اخلاق پژوهش حتما ارجاعات صحیح نسبت به سازندگان پرسشنامه داشته باشند. و من الله توفیق و علیه التکلان

جهت سفارش مقاله، پایان نامه یا تحلیل آماری روی ثبت سفارش آنلاین کلیک کنید.

ثبت-سفارش

**************

سریع ترین راه ارتباطی با ما = تکمیل فرم ثبت سفارش یا پیگیری

**************

در کمتر از یک روز کاری نتیجه بررسی را از ایران مشاور دریافت کنید.
لطفا صبر کنید

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۱۹۷۸

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.